Paimonis

Paimonis, ou talvez melhor escrito, Pai-Moniz, é um microtopónimo, umhas terrinhas, na parróquia de Leiro, que miram para o rio Baixoi, (agora retraduzido como Baxoi, depois de ter sido chamado "Bajoy" a estilo castelhano).


Pai-Moniz quedou na minha família de geraçom em geraçom, e foi dando de comer, abençoada terrinha, agora está a monte, descansa.
Ninguém lembra já um Moniz, e um Paio? ..., pertinho, em Banhobre, a festa é em honor a este Santo.
Outro Paio, mas este Muñiz dá-lhe nome a uma parróquia da Merca, Vilar de Paio Munhiz.
Onde vam os Moniz galegos?
Passaria-lhes como ao rio Baixoi que mudou em Bajoy?, serám agora quase todos Muñiz?
Como aos Martiz, Martins e Martis que passárom a Martínez?
Como a alguns Martinho/Martiño que logo fôrom Martino Martín?



Outro Paio, Paio Soares de Tabeirós, fala dumha filha dum tal Pay-Monis.

"No mundo non me sei parelha,

mentre me for' como me vay

ca ia moiro por vos e ay!

mha senhor branca e vermelha,

queredes que vos retraya

quando vos eu vi en saya!

Mao dia me levantei,

que vos enton non vi fea!

E, mha senhor, des aquel di' ay!

me foi a mi muyn mal,

e vos, filha de don Paay

Moniz, e ben vus semelha

d' aver eu por vos guarvaya

pois eu, mha senhor, d' alfaya

nunca de vos ouve nem ei

valia d' ũa correa."


Nenhum comentário: